Monday, 23 May 2011

Ketam Sedap

          
             satu malam tu aku mau makan ketam..tapi mmg palinnggggg la aku malas mo buka2 kulitnya...eesshh...lebih baik makan lain..walaupun mmgla mau betul jugak makan...hmm...leceh ba..tapi mak nampak aku x makan ketam...jadi dia tanya napa x makan ketam..?aku jawab..malas lah mak mo buka2 kulitnya..eshh...sempat kita rasa kenyang sebelum dapat rasa...hehehe..mak balas...ee eeehhh budak ni...sini mak bukakan...baiknya kita mak...mak bukakan kulit ketam tu..pastu isinya letak d pingganku...sampailah aku abis makan..padahal mak kita kan sdh abis makan tadi?hmm..baik tul hati mak yah...terima kasih mak...jaga aku sama adik beradik yg len...sayyyannnnggggggg kita mak..^_^..memamng ketam masakan kita jugak paling sedap,..

           alamatnya klu belajar jauh2 ni xdapatla rasa masakan kita...moga allah panjangkan umur kita..dan mendapat kebahagian d dunia dan akhirat...

Thursday, 12 May 2011

macam2 sekarang..~~

Juliana : Abang Mie, mai la rumah. Saya rindu la. Lagipun suami saya pergi oversea tadi.

Helmi : Baiklah malam esok abang pergi tau. Nanti pandai la abang tipu isteri abang tu.

Juliana : Oh! ya. Sebelum datang esok abang cukur misai kasi licin dulu ya. Abang tahukan saya suka lelaki yg babyface.

Helmi : Alamak! yang ni susah sikit. Isteri abang suka abang simpan misai ni nanti dia marah pulak.

Juliana : Alaaa. Abang ni nak jumpa saya ke tak ni?

Helmi : Oklah. Oklah. Ana punya pasal apa saja abang sanggup.

Keesokan paginya, semasa Helmi hendak keluar untuk ke pejabat dia telah memesan kepada isterinya yang dia pulang lewat malam ini kerana ada mesyuarat penting.

Setibanya di pejabat Helmi telah mencukur misainya sampai licin.

Jam 4 pagi ketika Helmi balik ke rumahnya isterinya sudah tidur.

Dengan perlahan Helmi salin baju dan naik ke tempat tidur. Tiba-tiba isterinya tersedar lalu meraba-raba wajah Helmi yang licin itu dalam kegelapan dan berkata,"kenapa kau tak balik lagi Jalil. Kejap lagi suami akak balik. Mampus kita".