Friday, 9 December 2011

its reality

Bberapa hari ni suara rock sikit..almaklumlah usim musim salji..sejjukkkkk...suara mcm angry bird sdh..sib baik leh beckp ckit..ari tu angin jak keluar..skit tekak..kelmarin present titas..jadi kayu jak di depan..kwan yg tolong cakapkan..alahmdulillah hari ni ok sikit..leh kluar sora jgk..tadi dapat lah jugak present b.i yang tertunggak kelmarin..Sir Raja ckp g klinik..jaga kesihatan..ok sir..masalahnya banyak kejalah..assignment lum sepenuhnya siap lagi..bertambah adala..batuk n selsema sdh mo dkt 2 minggu da ni..sabar..kan pengahapus dosa tu..~_~..mo g klinik tp mcm malas plak kluar..tmptnya pn x tau...hmmm..minum air suam banyak2!

hmm..kasiwa sia punya markah b.i..hmm...tidak brapa ok ba...hmm..12/20..sir ckp point ok cuma...krjsm kumpln x brpa...apa lagi tu..ha..e2lah...hehe..sedeylah jgk..tp xpala...cool jak..ingat boleh kah skor tinggi2 ckit...15 pn jadila...sdh usaha...yg penting sdh buat terbaik..kira okla tu..~_~

yaya dan fiqa g kelas sirah..yg aku ni xda kelas g..so amik lah masa menulis2 plak...buka laman muka buku x leh plak...almaklumlah d blok usin..sakitnya tekak..ohok ohok ohok...melalut jakla..rasanya x leh g balek sabah ni..lagipn cuti bulan 2 ni 2 minggu jak..2 minggu lagi krss bahasa...fulamak...sampai bulan 7 kali insayaallah baru aku balik.,..lamanya...na..tiket sudah smestinyala mahal..kawan ada dpt yg 93 ringgit g sandakan...bertuah lah ko..x jgkla rindu rumah..huhuhu..

untuk dua hari ni kena buat ict plak..huh..isnin present lagi..tapi aku org ke dua last..santai dulu..hehhe..assignmentnya lum siap..power point jak sdh...telebih plak tu..xtaulah apa yg me ditulis dlm assigment tu..huh..ssh jugak mo pikir ni...

it's not reality its actuality,that's all..hehehe


Friday, 2 December 2011

Aku Jatuh..

hari ini mungkin ada kesedihan di hatimu,
kerana ada sesuatu yang tidak dapat kau gapai,
namun jangan kau gusah kerana ada sinar dan cinta allah yang sentiasa menemanimu..

jatuh semangatmu,kecewa dengan berita hari ini,
tapi jangan kau lupa bahawa allah itu pengatur kehidupanmu yang sebaiknya,
seperti mana lagu ini semua makhluk berharap padaMu,
suluhan penyinar cintaMu ya Allah,
tidak ada apa-apanya kesedihanmu itu berbanding kesusahan saudara mu yang lebih hebat,
dengan dugaan perjuangan hidupnya seharian,
harus kau tahu Allah sentiasa menjagamu...

langkahmu kaku,beku,seolah-olah dalam 'KOMA',
harus kau sedar sebenarnya sentiasa ada pendamping yang terbaik untukmu,
penawar segala kesakitan dalm diri,
jika kau tinggalkan dia,maka kau ibarat debu yang berterbangan di udara,
tanpa arah hanya menjadi perempat di mana sahaja..
Al-quran....

cintamu pada tuhanmu jangan kau pernah lupakan,
perhatikan dan renung mereka yang sangat beringat akan mati,
merasakan seolah-olah sehembus nafasnya sia-sia tanpa alunan zikir,
inilah dia manusia pimpinan suluhan iman dan akidah yang berkualiti,
ya Allah...ya Rahman ya Rahim...tenangkan hati ini..






bukanlah semua yang engkau harapkan adalah terbaik untukmu,
namun jika itu harapan terlalu tinggi teruskan tadah tanganmu,
memohon pada yang maha Kuasa,
tetapi harus kau sedar bahawa di tangan-Nya ketentuan apa yang kau hajati,
mungkin kau akan menangis kerana kehilanganmu itu,
tapi bersabar dan yakin,
Allah tahu yang terbaik dalam rentetan kehidupan seorang hambaNya,

hari ini menjadi suatu pengajaran buat diriku dan dirimu,
jangan bersedih,bangun!bangun!!bangun!!!
teguhkan dirimu dengan Cinta Allah..
berserah dan redho dengan segala cubaan duniawi ini..
bertahan sehingga akhir Nafasmu...


Alhamdulillah......