Kering aku~~



        Bannar2 ba~~~sikitnya lagi tu...ngam2 dalam perjalan balek dari rumah mak cik kereta bunyi...tit tit tit...heran aku.bunyi apa plak ni..skali punya tengok minyak EMPTY!..hah!punya ku begegar..jalan ke bandar masih jauh lagi..limpas high way  lagi tu...mulutku kumat kamit jak sebut..ya allah sampaikanlah sampaikanla...sekurg2nya sampai stesen minyak..dekat jugak ngan pasar tu...huh!betul2 aku takut..skali mati tu kereta menolak lah aku tengah2 jalan..x ka malu tu?hehhehe,,,inilah dia pengalaman c pemandu baru pertama kali isi minyak selepas setahun..selalunya aku mmg check sblm jalan..tapi x tau napa aku ari ni..x ternampak plak...skali aku tgk empty mau loss control tu kereta tu ckit bab terkejutku 2...slama ni slalu bapa yg selalu isi..hemmm~~~~

        Malu teramat2..hmm~~~tapi alhamdulillah nasib baik sampai jgk d stesen minyak..sampai plak stesen minyak dengan penuh semangat dan harapan lah ni konon..tiba2 2 penjaga  minyak ketuk2 belkg kereta...suruh buka tu tangki minyak...ALAMAK!aku x tau mana mo tekan supaya terbuka...kelam kabut bin petir dan ribut aku jadinya...last2 dgn muka tembok aku tgk sisi kereta bagi signal ma dia.."aku x tau"...e2 org punya ketawa..pastu aku buka pintu..dia pn ckp.."biar bannar?"...hahahah...dgn perasaan mengcover aku pn cakapla  "pemandu baru...sory3"...hahhahhaha..
            
          Dengan penuh gigih dan usahanya aku keluar dari kereta p tempat kaunter pembayaran tu.."kak dua puluh yah?"..hmm...malu~~~malu semalu2nya~~~~~....masih takut2 jugak aku bawak kereta pastu...pastu cam jadi x betul sikit..ketawa2 sendiri...ha~~kan~~..sapailah simpang mo masuk kampung 2...punya lama aku berhenti..makanya boleh ba tu aku lalu..tapi xtau napa aku rasa smua kereta lalu situ laju2 smuanya..betul2 aku rasa beku ctu..punya banyak kereta menunggu aku masuk d belakg..hahahahha...aku ketawa jakla..kesian drg..sabarlah...ada 1 lori tu sampai geram tul dia...terus jak dia memotg aku..hahah...sabar yah...kekekeke..ko x tau betapa takutnya aku..

         hmm..alhamdulillah sampai jugak aku drumah ni..terus aku cerita ma adekku c pika..pika ko tau tadi..bla~~~bla~~bla~~..c pika ketawa jak..huh!bannar2~~..ni lah petama kali aku bawak gni..slalu mmg banyak minyak tu..nasib baik jugak aku ada duit...slalunya d dompetku tu..klu org buka dompetku 2 kupu2 atau lalat jak kluar..memang kosong...maklumlah...heheheh...kering tul aku ni ari..kepada pemandu2 jalan rasa silalah bertimbang rasa kepada saya...hahahah...banyakkan bersabar klu berada d belakang saya..heheheh...mudah2han benda ni x berulang lagi..masak aku ooo...~~haahahha..apapun hadapinya dengan tenang lain kali...dan pastu jadikan pengalaman e2 sstu yg menggembirakan sebagai pengajaran yg baik untuk diri sendiri...terima kasih ya Allah permudahkan kesusahan ku tadi...ingat!tengok minyak sblm jalan!...ok?.:)
       




Comments

yg ni mmg lawak...kalah maharaja lawak...hehehehe...
wakkerisi said…
hahha...kering3
asif arr sahabat2...aku baru perasan ada komen korang ni..hehehe..pengajaran mematangkan diri..x gitu?jgn jadi cam aku sdh~~hahaha

Popular Posts