Thursday, 13 October 2011

Apa2 jakla..

             boleh tahan budak ni..kecik2 sdh pandai plak dia jadi imam..enilah yg terbaaeekk~~..walaupn bukan realiti sepenuhnya tapi dia ada usaha...kepada kaum muslimin contohi budak ni..mengapa yg sekecik dia mampu?sedangkan anda?ni barulah betul2 imam muda..sekilas kita lihat memang rasa lawak/comel lah jugak..hahahah ..tapi jika kita buka mata hati kita dapat lihat bahawa kurgnya imam2 muda skrg ini...klu ada pn tok janggut yg sdh tua jak la ada...yg muda2 smua besa di rumah..

             tak perlu jadi seorang ulamak untuk menyampaikan sesuatu ilmu itu..kebanyakn dr kita beranggapan klu hanya ustz dan ustzh jakla boleh..xsemestinya...ada yg cakap aku ni bukan baik sngt pn..klu smua lah manusia d bumi ni ckp gtu..apa jadi ngan dunia ni?hancur dengan keruntuhan akhlak manusia kini..lebih2 lagi golongan yg muda atau lebih utama lagi remaja..sungguh menyedihkan...alamatnya jadi makin parahla nampaknya~~

              knnnya dunia skrg semakin bertamadun..bertamadun dgn apa?dari segi aspek? kemajuan teknologinya?atau kemajuan kes2 buang bayi?semakin meningkat d malaysia..e2kah maju namanya?e2 satu hal..ni satu hal lagi nak khabak mai..(semenjak ada roomate semenanjung ni bole sdh ckp semennjg sikit2,satu malaysia knn..hehehehh)..yg laki jadi pmpn yg pmpn jadi laki..tolonglah baliklah kepada fitrah penciptaanmu...ada lagi..kadg yg mata coklat tukar jai merah yg warna biru tukar warna oren..ada plak yg xda sdh tgk biji matanya..aku menengok pn mencari2...mana biji mata budak ni?..heheh..tapi aku pn x brapa sure lagi contek lens yg jenis gtu leh pakai kah x..ada satu sahabat ni aku baru jumpa...betul2 x aku kenal..suara mcm kenal..pas introduce dirinya baru plak ku tau..ish3..tudg pn sdh tukar alahai selendang transparent..sampai leh tgk warna rambut dia..entah warna hijau kah tu atau maybe biru..hahaha..adalah plak..aku pn lupa da..kata sir aziz "fesyen can be anything"..mmg betul..kadg smpi jellek tul aku tgk..tapi d ckp fesyen..mana2 fesyenlah..yg penting ikut syarak..lagi satu katanya"newspaper"..always...hahahah...mesti rajin baca..baru ada input...jgn output/put2 jak..hahah..alangkah sedihnya hatiku padamu..nilah lagunya klu kami x dapat jawab soalannya..terbaaaeeekk..

               Hari ni masuk kelas arab..listening(استمع)..perrgghh..cam muet..terkapai2 aku mendengar...dua patah tiga patah jak aku paham..apakah ini?yg aku paham si suami ni layan tetamu bab mo nyambut kelahiran anak dia..namanya si isa...lepastu..blablabal...aku xpaham~~bahasa arab oh bahasa arab~~kata ustzah manal klu tetamu datg sambutlah dgn ckp arab...wah3..silap2 pengsan lak tetamu tu x paham..bagus klu yg becakp ni pn lancar...klu 1 dua ayat bolelah..heheh..tapi ari ni ada 2 ayat baik punya cnthnya klu kita bagi tetamu makan..atau kita yg jadi tamunya


  1. زاد الله فضلكم :semoga ALLAh tambahkan rezekimu..
  2. لا باءس        :jangan susah2..


             walaupn x brapa terer...usaha tangga kejayaan..walaupn tinggal d tingkat 4...tingkat 3 sdh semput..xpa...janji terbaaeekk...~~hhehe...redho~~e2 yg penting...!

No comments: