Wednesday, 18 July 2012

Sabah oh tanah airku...

Pukul 7 petang sampai di Tawau.Alhamdulillah...kali ni Pilotnya best.Landing yg dia kawal smooth~~..Like3..But non muslim..Sampai jak sudah agak x payah awal2 keluar..smua org pn mau berebut..bah,silakan lah kamu keluar dulu..Stay dulu...Kurang sudah orang so aku pn berdirilah dan menjejakkan kaki keluar dari perut kapal terbang air asia untk penerbangan AK5470..x silapla~~sebelum keluar tu terdengar seorg staf air asia berhbg dgn kawannya guna walkie talkie ..

Staf A:ko di mana bai ni?

Staf B:aku di atas kapal bah ni...

X taulah..rasa lucu,gembira,smualah!~~..Tersengeh sampai ke telinga rasanya,,Ya allah lamanya x balek kmpg..6 BULAN..X rindu pn Tawau ni..cuma,kenapa sampai cni baru rasa eehhh??TAWAU!!..Benarkah?hehe

smpi jak ke darat tawau jalan beberapa langkah..1 mak cik ni tegur..

Mak cik:Nak,boleh tolong tangkapkan gambr?

~_~:Boleh..

Dengan penuh semangat dan kegigihan aku pn mo tangkaplah ni gmbr dorg sekeluarga..Tiba2?

Mak cik:Nak,jgn berdiri di situ,bukan kami mahu bergambar di depan airport Tawau ni tapi kasi nampak kapal terbangnya air asia tu....(kapal terbang air asia berda di belakang ku)

~_~:Oh iyaka?haha..(ADUH!..dalam hati,ingat org semennjg  datang tawau rupanya org tawau baru naik kapal terbang..kenangan lah tu kali..hehe..malunya jo...)

Lepas lalu bahagian imigresen mama dgn bapa ambik..huhu..gembiranya..dari jauh main signal2 lampu kereta plak dorang..oohh,asikah main lampu kereta?hehe...

Kesimpulannya..xpala biarlah org cakap org sabah ni tinggal dalam hutan..atas pokokla(tapi ada liftnya).makan ulatla(karut!),pakai baju yg diperbuat dari kayu yang diketuk2 pastu dijemur(hmm,macam2)..it's up to u..

yg paling teruk pernah di tanya.."eh,di sabah ade tak jalan raye macam kat cni?bangunan2 ke?",then, ada yg paling menyedihkan.."bila datang Malaysia"?....=_='...soalan jenis apakah ini??????daku blurrr??huh?..adakah sabah dan sarawak bukan termasuk dlm Malaysia..menangis dalam hati..huhuhu...xpala...len kali kami buat negara sendiri arr.,..heee

Wahai sahabatku semenanjung sekalian,x salahkan korg tapi ketahuilah kami juga manusia bertamadun dan tahu kemodenan..mungkin salah tv yg balek2 bagi tengok sabah ni cuma bahagian hutan2..hmm..

Hujan emas di negeri org,hujan batu bukan di negeriku..kami di sini hujan air..Sayangi bumi tanah kelahiranmu berbaktilah demi agama dan bumimu..


Gambar hiasan..bosan..my anak2..


No comments: