ESL,MUTAWIF ba..

esl kumpulan aku ...budak2 punya esl web ni..tapi bagus jugak tuk perbetulkan grammar..rasanya macam x jugak banyak keburukan dia..ok jakla..masalahnya maybe terlalu kebudak2kan..hmm..first2 cuma dapat dua point..pastu x tau apa kejadiannya alhamdulillah dapat 5 point..sbb shock n last minute punya kejalh ni...aku pn heran..klu masa shock2 ni senang plak kluar idea..antam sajalah labu..
pak cik2 smua senyum2 ba..pinjam arr muka kamu2..hehe..yg hensem baju ungu tu my  hensem father..eheheeh..

alhamdulillah aku ikut program mutawif..padahal assignment banyak ni..keja kmpln jgn cakap..berdozen2..kekeke..pandai2 lah bahagi masa..pengisian boleh tahan... makanan plak 6 kali sehari..huh...bukan main...sepusen pun duit aku x kluar..jimat makan 6 hari..eheheh..kenyang dibuatnya..

antara berapa hari yg istimewa ini saya mendapati istilah baru iaitu kerbau pendek.,..hahaaha...lawak ustz tu bagi ceramah...sebagi seorg muslim kebanyakn kita terlalu memndg rendah kepada non muslim..kita seharusnya mendekati mereka dengan cara yang baik dan pandai menjaga hati mereka..terlalu meletakkan sempadan menyebabakan masyarat bukan islam merasakan org islam itu kurang berakhlak atau sombong..sememangnya agamamu agamamu agamaku agamaku..heran dunia zaman ini jika seseorang yang bukan islam masuk ke agama islam tentu akan d boikot oleh kluarga..tetapi klu masuk agama lain..its on your hand son..bole jak...kenapa?why?limaza?heran bin ajaib wal taajub..

selain itu blajar jugak pasal kaunseling tadi..tapi taula aku...kepala tu kompomla tunduk 90 darjah sikit..ubatnya cap kapak..sentiasa membuka mata..eheheh..minggu depn ujian bahasa arab..huh...risau,risau,risau...sirah lagi risau aku..entahla camana ni..maybe aku x balek sabah ni..cuti dua minggu jak sem ni..2 minggu kurss bahs....ha~~tu diaaaqqqqkk...~_~...ni satu kes tadi lagi x pasal2 aku jadi announcer airport..bahsa arab tadi..huh...leh belakon2 sikit...ding ding ding..bunyi dia pn aku buat masa mula2 mengungumkan jemaah masuk gate depart..dikasi kenak ketwkan..huh..xkisahla...mana2 jakla...klu dalm b,1 bolehlah ni dlm bahasa arab..hehe..bekerut jugak ba aku..

mesti practice ni ckp arab hari2..sama b.i...klu bahsa melayu lupakan..ehhe..bahasa bugisla ok..doa untuk hari ini

ya allah jadikan lah aku hambamu yang lebih baik esok..insyaallah..amin..



Comments

Popular Posts