Monday, 28 May 2012

UmNo KPOP vs UAI


HOT,HOT,HOT!!

Kepelikan menghantui diri...Apakah yg sedg berlaku?Kerajaan TERBAIKLA~~


Semua orang tau yang kuliah perdana Ustaz Azhar Idrus di PICC yang dijadualkan pada 26 Mei ini telah dibatalkan, dan lokasinya telah berpindah ke Masjid As-Salam, Puchong Perdana.
Aku pernah bangkitkan hal ini secara loose tak lama dulu.

Difahamkan Setiausaha Politik Najib, Dato Jailani Ngah telah meminta menghubungi JAKIM agar membatalkan kuliah tersebut. Antara alasan yang diberikan adalah kuliah itu akan berlangsung serentak dengan sambutan Himpunan Belia Negara anjuran BN juga di Putrajaya. Kononnya dikhuatiri akan berlaku pertembungan program dan kesesakan lalulintas yang teruk di Putrajaya.

Come on la - Putrajaya ni jalannya kecik macam KL ke? Putrajaya ni padat macam KL ke? Putrajayalah satu2nya bandar yang aku rasa aku berani baring atas jalanrayanya tanpa risau untuk dilanggar. Punyalah lengang Putrajaya ni. Lagipun, PICC terletak agak jauh daripada pusat sambutan Himpunan Belia itu dan tidak ada sebab untuk merisaukan kesesakan lalulintas!

Apakah pihak penganjur yakni BN takut kurangnya sambutan terhadap Himpunan Belia itu lantaran semua belia tertumpu ke Azhar Idrus? Come on - bukankah baik sekiranya para belia kita mendekati agama dan guru2 agama? Mengapa perlu dianggap kuliah2 agama sebegini sebagai ancaman?

Sekian lama belia2 kita disogokkan dengan hiburan dan karnival yang melalaikan. Bukankan molek sekiranya belia2 dan remaja2 ini dicambahkan dengan nur Islami?

Tetapi, yang menyedihkan ialah kerajaan BN lebih mengutamakan konsert K Pop berbanding kuliah Ustaz Azhar. Pada malam 26 Mei itu, rupanya penganjur Himpunan Belia telah menyediakan satu tentatif program persembahan konsert dari sebuah kumpulal K Pop yang terdiri dari sekumpulan anak2 gadis korea yang seksi meksi. Jadi, secara asasnya kerajaan BN yang menganjurkan Himpunan ini lebih mengutamakan "pengisian" artis K Pop korea yang seksi itu berbanding pengisian agama oleh Ustaz Azhar Idrus.


Inikah kerajaan yang kononnya mendakwa depa menegakkan Islam?

Aku tau, akan ada puak UMNO kutuk hal ni dengan kata "Ustaz Azhar tak berceramah agama, tapi dok kutuk mengutuk dan cerita politik". Sapa yang dok kata begitu, dia adalah BODOH dan jahil. Pernahkah korg pergi mana2 ceramah Ustaz Azhar? Lihat tak selautan manusia yang membanjiri mana sahaja lokasi Ustaz Azhar dan ini termasuklah mat rempit, kutu lepak, kaki rayau dan pelbagai lagi golongan yang dianggap sampah masyarakat? Apakah dalam setiap kuliahnya, pengisian utama Ustaz Azhar adalah mengutuk UMNO BN, caci maki suka suki dan sebagainya?

Tolong jangan jadi bodoh.

Apakah kononnya "kutuk mengutuk" dan "cerita politik" itu boleh dijadikan dalil untuk lebih menghalalkan konsert K Pop itu? Sila jawab dengan akal yang dipandu iman bukannya dipandu punggung para veteran tentera.

Wahai para mufti, wahai para ulama muda UMNO, wahai Hasan Ali - MANAKAH KORANG????
--------------------------------------------------------
Sumber http://al-hajari.blogspot.com/2012/05/k-pop-punca-kuliah-ustaz-azhar-idrus.html
— with Pengundi Pas Kedah, Ustazthrash Mujahid, Sam Presiden and 22 others.
-------------------------------------------------------

Tak kesah larh tue. Kita pun dah sedia maklum. UMNO dan benda2 mengarut bagai aur dengan tebing. Dan kita juga sedia maklum bahawa orang2 yang pergi concert ialah orang2 yang macam mana. Orang2 yang pergi kuliah pula ialah orang2 yang macam mana.

Baik dan buruk terbentang di depan mata. Tinggal nak pilih jek. Tak kiralah artis mana pun mai malaysia kalau takde orang2 meroyan nak menjerit2 pergi [especially dak2 pompuan melayu] confirm program2 macam neh tak laku punya lah.

Kadang2 aku heran gak. Asal concert jek mesti penuh dengan pompuan2. Tapi asal kuliah jek, kaum lelaki mesti majoriti. Kenapa budak2 pompuan yang remaja2 neh especiallynya larh kan, kurang hadir ke kuliah agama berbanding concert2 hah?

Ini aku cakap bukan nak kutuk2 pompuan ataupun prejudis ke apa. Benda dah selalu berlaku. Sebab tue aku cakap. Kang ada pula peminat over kpop marah aku karang. Arh sudah. Apa pun tak boleh larh dorang neh.

Pstttt rosmah pun reti nyanyi lagu kpop kan? Awat tak jemput dia jek nyanyi kat situ?(ROS-POP)


---------------------------------------------------------------

Artis 'K' Pop didahulukan.. Kuliah Agama ditong sampahkan... HIDUP MELAYU!! kah..kah..

Lagi HOT3x di:
http://bm.harakahdaily.net/index.php/terbaik-dari-blog/10541-k-pop-punca-kuliah-ustaz-azhar-idrus-dibatal
http://amenoworld.blogspot.com/2012/05/artis-kpop-seksi-mai-malaysia-umno-bawa.html
http://dperbatasan.blogspot.com/2012/05/kpop-punya-pasal-umno-batalkan-kuliah.html
http://ustazazhar.net/v01/ustaz-azhar-idrus-terhangat-minggu-ini/

No comments: